MNSZ blog

Blog a Miskolci Nemzeti Színházról

   A színház világával való kapcsolatom még Egerben kezdődött, 1987-ben - amióta ott újra volt önálló társulat. Minden darabot láttam, volt, amit megnéztem huszon-valahányszor is. Színházi tárgyú írásaim, kritikáim a Heves Megyei Nap színházi mellékletében 1995-96-ban jelentek meg rendszeresen, de a melléklet megszűnése óta is előfordultak különböző lapokban, ma pedig internetes portálokon. És az is Egerben történt, hogy 2000 tavaszán a Piaf (a címszerepben fellépő művésznő ma már a Miskolci Nemzeti Színház tagja) egyik előadásának végén nagy meglepetésemre a színpadra szólítottak a darab szereplői, Örökös Néző címet kaptam tőlük. Természetesen nagyon meghatott, büszke voltam rá, s nem felejtem el máig sem, annál is inkább, hiszen ezt a címemet azóta is valamennyi direktor elismerte.
 Az évtizedekkel ezelőtt megszületett egri kötődés azonban nem akadályoz abban, hogy lássam és élvezzem, milyen nagyszerű dolgok születnek ma Miskolcon.
  Tisztelek mindenkit, akár színpadon van, akár a háttérben dolgozik a színház csodálatos világában. Magamat is erős szállal e világhoz tartozónak érzem.
 2010.04.05-én blogot indítottam: Színház Egerben (1884-től napjainkig)… és azon túl. Tíz éves születésnapját Lőkös Ildikó dramaturg köszöntötte - országos színházi portálon is.
 2014 óta volt miskolci rovata, 2021 végén ez önállósult, a régi cikkek egy részét átemeltem ide, az újak folyamatosan születnek.  Remélem, kiérdemli az Olvasó figyelmét! J.F.

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
a blog közösségi csatornái



 

 
Lezárt szavazások


 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
* Előadások 1994-96

SHAKESPEARE: HAMLET 1994

   Olvastam tökéletesen elutasító kritikát Sivatagi Hamlet címmel és hallottam az előadás dicséretét egy benzinkútnál dolgozó fiatalembertől…
   Az első igen markáns és mindvégig megmaradó benyomást a díszletnek köszönhettem. Hatalmas, nyomasztó, rátelepszik az egész térre – és a néző hangulatára. Talán épp ez volt persze a tervező célja, azonnal felkelteni bennünk a dán királyi udvar nyomasztó atmoszféráját. Egyetlen színt látunk, komor, vaskos falakat, tornyot, lépcsőket, hidat. Minden itt történik. Látjuk, hogy történik, de nem igazán érezzük. Inkább csak eszünkkel tudjuk, hogy nagy szenvedélyeknek, feszítő érzelmeknek kell jelen lenniük, mert a játékban nem eléggé tükröződnek. Szó, szó, szó – de kevés a szív. A tökéletes kudarccal azonban nem értek egyet, köszönhetően elsősorban Szervét Tibor többször érzelmileg is szépen megoldott, s így valóban ható jeleneteinek és Ophelia (Orosz Anna) néhány percének. Tetszett a Színészkirályné – Molnár Anna! Ugyancsak tetszett néhány világítási effektus.


* Ez az írásom eredetileg a Mezőkövesdi Szivárvany című havi iskolai lapban jelent meg.

 

 
Útmutatók


A KERESŐ
HASZNÁLATÁRÓL

 

 


ÚTMUTATÓ
A BLOGHOZ

 

 


MŰVELT ÚR
A SZÍNHÁZBAN

 


 
Menü
 
kommentek & Napló-archívum évenként
Friss hozzászólások
 
könyvajánló

 
hangos blog

A blog hangos szolgáltatása gyengénlátóknak.
Cikkek felolvasva!